Sabine Grobbink wint Agrafiek Award

Sabine Grobbink wint Agrafiek Award 2017

15 mrt 2017

Bericht

Sabine Grobbink van Mts. Grobbink-Vugts is door de jury uitgeroepen tot winnaar van de Agrafiek Award 2017 in de categorie Varkenshouderij. Ondernemer Sabine Grobbink wint hiermee een ‘Oscar van de Landbouw’ en is de opvolger van Erik Stegink, winnaar van de Agrafiek Award 2014. Volgens de jury scoort het varkensbedrijf van Sabine excellent wat betreft management, innovatie en toekomstgerichte ontwikkelingen.

Het juryrapport vermeldt het volgende over het varkensbedrijf: ”Het bedrijf kenmerkt zicht door een maatschappij-gerichte openheid met een trotse Sabine aan het roer. De zeugen hebben nog net geen Twitter-account, maar via Sabine positioneert dit bedrijf zich via sociale media zeer goed in de samenleving.”

Sabine Grobbink runt samen met Tonny Grobbink een vermeerderingsbedrijf op twee locaties in Barger-Compascuum. Op één locatie worden de gespeende biggen gehuisvest. Op de tweede locatie staat het zeugenbedrijf met 800 zeugen.

Sabine Grobbink wint ook publieksprijs

Voor het eerst in de historie van de Agrafiek Awards kon het publiek stemmen op hun favoriet. Meer dan 400 unieke stemmen werden uitgebracht op de drie finalisten; Aad van Leeuwen, Bart van Kerkhof en Sabine Grobbink.

Sabine Grobbink heeft met een verschil van 11% ook de publieksprijs in de wacht gesleept en ontvangt een dinercheque ter waarde van € 150,-. Alle finalisten ontvangen een wandplaquette als aandenken voor hun deelname aan de Agrafiek Awards.

Agrafiek

Agrafiek is een initiatief van de gelijknamige stichting en de uitgeverijen Prosu Media Producties en Rekad. Agrafiek focust zich op het aspect innovatie, management en duurzaamheid en heeft tot doel om de innovatie inspanningen in de sectoren onder de aandacht te brengen. Deelname aan de Agrafiek Awards staat open voor alle Nederlandse akkerbouwers, loonwerkers, melkveehouders en varkenshouders. Agrafiek Awards 2017 wordt mede mogelijk gemaakt door de volgende sponsoren: AB Brabant, Duynie, Boehringer Ingelheim, KWS Benelux, 123Machine, Intracare, New Holland en Evenementenhal. 

Onderneemt u ook innovatief en duurzaam en wilt u kans maken op de volgende Agrafiek Awards? Dan kunt u zich nu al aanmelden voor de Agrafiek Awards 2018. Aanmelden kan door een e-mail te sturen naar mediaproductiespmp@prosu.nl.

Niet geweest bij de uitreiking geweest, maar wel benieuwd?

Gastspreker tijdens de uitreiking was Paulien Hogenkamp welke een interessant verhaal vertelde over het belang van communiceren. Niet alleen nar buiten toe, maar ook naar jezelf. 

Aan de hand van een praktijkverhaal illustreerde Hogenkamp de problemen die kunnen ontstaan als je als ondernemer niet meer communiceert. De doorlopende focus op cijfers en rendement halen soms de eigen motivatie weg. Het enthousiasme verdwijnt, waardoor de twijfel als ondernemer toeslaat. Hogenkamp benadrukte dat je als ondernemer ook moet kijken naar je drijfveren en af en toe jezelf een stapje terug moet gunnen om het plezier in het ondernemerschap te houden. Dat de genomineerden hun blik wijder hebben dan alleen in de stal, is volgens Hogenkamp een goede motivatie.

Bekijk de video voor een sfeerimpressie.

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Win met jouw foto!

foto actie albelli

Maak kans om jouw foto op aluminium te winnen!

Maak een “typerende foto” van jou of je gezin tijdens de dagelijkse werkzaamheden op je bedrijf en maak kans om jouw winnende foto op aluminium te winnen!

Ga naar de actie >

Onafhankelijk maandblad

Varkensbedrijf

Vraag een gratis proefnummer aan

Elke maand een focus artikel op een actueel onderwerp. Benieuwd naar het vakblad? Vraag dan een gratis proefnummer aan.

Gratis proefnummer

Bezoek onze vakpartners