\

ForFarmers kijkt voor groei ook buiten Europa

ForFarmers kijkt voor groei ook buiten Europa

16 sep 2020

Bericht

Het versterken van de positie in de bestaande markten en nummer één of twee worden in twee nieuwe gebieden. Dat is de kern van de strategie van diervoederleverancier ForFarmers naar 2025. “We zetten in op innovatieve voederconcepten en circulariteit.”

Basis versterken van ForFarmers

Doelstelling voor ForFarmers is geënt op het versterken van de basis. Dat begint met de eigen bedrijfsvoering, maar ook met het inzetten van meer oplossingen op maat binnen de rundveehouderij, de varkenshouderij en de pluimveehouderij. Toonaangevende digitale tools spelen daarbij een belangrijke rol. Zo wil ForFarmers met verschillende voor het gevoel kleine innovaties de voederconversie onder de magische grens van 1,0 houden.  

“Zo hebben we een patenteerde tool waarbij we op basis van data het gewicht van varkens kunnen voorspellen”, vertelt Stijn Steendijk, directeur strategie en organisatie en lid van de directie bij veevoerbedrijf ForFarmers, “Hiermee kunnen we de voeding accuraat inzetten op basis van de groei van het dier.” Ook de eBusiness app, waarmee Nederlandse veehouders adviezen en producten combineren, moet verder uitgerold worden.

De groei en krimp in de vijf huidige afzetmarkten van ForFarmers

Organische groei met twee nieuwe markten

“We zitten ook in een positie waarbij we de potentie van groei uit kunnen spreken”, verklaart ceo Yoram Knoop, “We zijn op dit moment al marktleider in Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Duitsland en Polen zijn binnen de bestaande markten het meest natuurlijk om verder te groeien. Als we kijken naar pluimvee bijvoorbeeld dan is Polen op dit moment ‘the place to be’. Per klant en per diergroep kijken we waar we kunnen groeien.”

ForFarmers zoekt een ‘organische groei’ en kijkt daarvoor niet langer alleen in Europa. “We zitten op dit moment in vijf markten en hoewel daar genoeg uitdagingen liggen, moeten dat er zeven worden. Voorwaarde is wel dat we daar nummer één of twee moeten worden in de markt, met een EBITDA (operationele kasstroom, red.) van in ieder geval vijf miljoen euro.”

Tekst: Martin de Vries

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

ForFarmers maakt strategie 2025 bekend

ForFarmers maakt strategie 2025 bekend

15 sep 2020 Bericht
ForFarmers maakt strategie 2025 bekend
ForFarmers trekt ruim 11 miljoen aandelen in

ForFarmers trekt ruim 11 miljoen aandelen in

3 sep 2020 Bericht
ForFarmers trekt ruim 11 miljoen aandelen in
Varkenshouderij onder druk; minder voerafzet ForFa

Varkenshouderij onder druk; minder voerafzet ForFarmers

14 aug 2020 Bericht
Varkenshouderij onder druk; minder voerafzet ForFarmers


Vakpartner nieuws

Hitte en vruchtbaarheidsproblemen?

Hitte en vruchtbaarheidsproblemen?

14 sep 2020 Bericht
Hitte en vruchtbaarheidsproblemen?
‘Opfok mag meer aandacht krijgen’, aldus dierenart

‘Opfok mag meer aandacht krijgen’, aldus dierenarts Lydie van den Crommenacker-Konings

3 jul 2020 Bericht MSD
‘Opfok mag meer aandacht krijgen’, aldus dierenarts Lydie van den Crommenacker-Konings
Leren van anderen loont volgens Michel van Aert

Leren van anderen loont volgens Michel van Aert

12 jun 2020 Bericht MSD
Leren van anderen loont volgens Michel van Aert

Bezoek onze vakpartners

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren Verder zonder cookies