Wakker Dier heeft weer eens onderzoek gedaan naar de aanbiedingen van supermarkten. Hieruit blijkt dat 43 procent van de folderaanbiedingen voor varkensvlees gangbaar varken betreft.
Supermarktketens Hoogvliet en Emté stuntten het vaak met varkensvlees zonder dierwelzijnskeurmerk. Volgens Wakker dier zijn Coop en Plus de enige supers die met regelmaat varkensvlees promootten van varkens die buiten komt. Hoogviliet, Emté en Dirk deden dit af en toe.
'In de fout met varkenshaas'
Volgens Wakker Dier gingen de supermarkten 'in de fout' met de varkenshaas. Van de 42 gevonden aanbiedingen betrof het vijfmaal een aanbieding met een keurmerk.
Campagne Wakker Dier
Wakker Dier wil dat de supermarkten de folder inzetten om de klant te overtuigen om minder en beter vlees te kopen, in plaats van het goedkoopste: "Dat is beter voor dier én boer. Het stunten met de prijs drukt de prijs in de keten. Dieren en boeren zijn de dupe van de lage prijzen"